Ледено синьо за горещи емоции с Volvo S60 Polestar (тест драйв)


06.08.2016 Facebook Twitter LinkedIn Google+ новини



Кажем ли Швеция, аналогията веднага изважда на преден план IKEA и Volvo. Сдържан и изчистен дизайн в продуктите и на двата бранда, но при втория могат да се открият изключения. Глетчерно синьото на Polestar отразява цялостният имидж на Volvo, но под студения цвят се крие гореща душа. Бих искал там да тупти 6-цилиндров бензин с 367 к.с., но за първата ми среща с Polestar ще се задоволя само с 225 дизелови коня.

„Адаш, имам S60 Polestar, искаш ли да го тестваш?“ Искам ли да го тествам? И още как! Защото първата ми асоциация е именно с S60 Polestar, но с допълнението Concept накрая, който шведите показаха през 2012 г. с неговите 508 к.с. и ускорение до 100 км/ч за под 4 секунди. Укротявам топката до по-реалния 6-цириндров бензинов мотор и 367 к.с., но в крайна сметка трябва да се задоволя само с 225 дизелови „коня“. Но и на тях съм доволен, защото това е първият ми контакт с Polestar, тунинг подразделението на Volvo, което шведите купиха преди една година. Polestar започва с пакети за S/V60 и XC60, но целта пред тунинг подразделението е да се превърне в самостоятелен бранд, разделен от компанията-майка, който един ден да може да застане срещу М и AMG.

Да, това звучи силно на фона на дизелов двигател с 225 к.с., но Polestar прави своята магия върху цялото двигателно семейство в гамите на споменатите три модела. Това ще рече, че S60 Polestar може да се поръча и с 3,0-литров, 6-цилиндров мотор, мощността на който е увеличена до 367 к.с. Но всеки може да изкара мощност. Важното е, че цялата история на Polestar е свързана със състезателната писта.

Компанията се ражда през 1996 г. под името Flash Engineering, а основателят й е пилотът Ян „Флаш“ Нилсон. През 2005 г. Кристиан Дол купува отбора и го преименува на Polestar Racing. Дол продава дивизията за серийни автомобили на Volvo, а състезателният отбор се преименува на Cyan Racing.

През всичките тези години на пистата Flash и Cyan участват само с модели на Volvo. Това продължава и в момента, като участващият S60 в Световния шампионат за туристически автомобили е единственият автомобил, използващ двигател, базиран на сериен такъв.

655-402-volvo-s60-polestar

Влюбих се в S60 Polestar. Дали е перфектен? Естествено, че не, има си своите трески за дялане, както всеки един автомобил. Но идеята зад S60 и V60 Polestar е толкова добра, че забележките може да се подминат с лека ръка. Единствената, за която няма как да си затворя очите, касае цената. На мен 30 000 лв. ми изглеждат много, да не използвам друго определение. Да, пакетите са четири, но по двигателя не е правено много. Иначе визуално всичко е ток и жици.

655-402-volvo-s60-polestar

В този си външен вид е абсолютно сигурно, че автомобилът ще се хареса на хора, чието ЕГН ще започва поне с цифрата 7. Преди години зад волана на Volvo седяха хора, чието EГН започваше с по-малка цифра, но сега моделът предлага наистина привлекателна визия и много добро пътно поведение.

Защо постоянно споменавам големия бензинов мотор? Защото хората са специалисти в моторния спорт и много добре знаят какво да направят, за да изкарат голяма усмивка на лицето ти. С този дизел тя е по-малка, но пък инженерите са направили нужното, за да може S60 Polestar да катери по един забавен начин билото на Стара планина през Петрохан.

655-402-volvo-s60-polestar

Под яркото слънце синият цвят на автомобила ме привлича изключително много. Всичко започва с компактните размери на S60 и преследваната от дизайнерите цел да придадат на седана формата на купе силует, като С-колоните са силно издължени назад.

Отпред се откроява характерният LED светлинен „подпис“, решетката е голяма, което важи и за емблемата. Задните стопове са много характерни, което важи и за габаритите.

655-402-volvo-s60-polestar

Към всичко това са добавени характерните за една такава доработка елементи, но тук те са много сдържани, а не крещящи като при част от конкурентите. Говоря за дифузьор, оптимизиращ въздушния поток под автомобила, изпускателна система от неръждаема стомана, спойлер на багажника за оптимизиране на въздушния поток, боядисани в черно капаци на страничните огледала и лайсни на вратите с емблемата на Polestar.

655-402-volvo-s60-polestar

Интериорът е мястото, в което почти липсват намеси. Верни на ергономията, моделът разчита на много добри седалки. Централната конзола е разпознаваема от пръв поглед. Целия интериор е подчинен на ергономията и изчистените форми, като дори изцяло дигиталното приборно табло е изключително лесно за разчитане. Централният кръгъл прибор е оборотомер, в него виждаме цифров скоростомер, а по средата на прибора е информационният дисплей. Тук с емблемата на Polestar са само спортните педали и скоростния лост, което обаче ми се струва недостатъчно.

655-402-volvo-s60-polestar

Невидимите от пръв поглед неща са много по-интересни, когато влезеш в завоите. 30-те нютон метра в повече (вече 470) са важният параметър при излизането на S60 от кривата на завоя. И именно тук проличават най-сериозните промени, направени от Polestar. Те се дължат на разработените от Polestar спортни пружини (в син цвят), новите амортисьори и уякчената напречна щанга за подобряване стабилността на шасито. Алуминиевите джанти стоят страхотно на профила на S60 Polestar, но на пътя по-важни са 19-цоловите Bridgestone Potenza.

Поиграх си с планките върху волана, но звукът от новия ауспух не ме плени. Затова път 8-степенната трансмисия работи повече от чудесно тук. На изкачване му раздадох малко повече газ и виждам на таблото разход, гонещ 10 л/100 км, което си е доста. При нормално шофиране този параметър слиза под 8 л/100 км, но се чудя дали не трябва да е още по-надолу.

655-402-volvo-s60-polestar

Естествено, когато става въпрос за Volvo, темата безопасност винаги трябва да бъде изтъкната. S60 е оборудван стандартно с революционната система за сигурност City Safety. Тя работи при скорост до 50 км/ч и предпазва шофьора и спътниците му от нискоскоростни сблъсъци.

Сред другите системи, които мога да изтъкна, са Pedestrian detection, Road sign information, BLIS, Cross Traffic alert и много още други.

Volvo S60 Polestar успя да ме изненада. Приятно. Изглежда много добре и стои отлично на пътя. Но цената му е сериозна: 126 373 лв. с ДДС за Polstar пакет и оборудване Inscription за D5. Срещу 500 лв. в повече можеш да вземеш споменатия от мен няколкократно Т6 Polestar с 367 к.с., а за по-разумните, караният от мен D5 с 225 к.с., но в XC90 (Inscription) струва 130 280 лв.

Източник:
Vesti.bg

Коментари